Pražské metro již více vyhovuje zrakově postiženým

Dopravní podnik upravil stanice metra, které nevyhovovaly nevidomým. Nyní je již pro ně každá stanice přijatelná a mohou se zde lépe pohybovat díky vodícím čarám. Nově se tak v poslední době dodělávaly ve vestibulu metra Budějovická, Kačerov, Pankrác, Pražského Povstání, Skalka, Smíchovské Nádraží, Strašnická a Vltavská.

Umělé vodící linie v podobě mělkých drážek v podlahách nástupišť a některých vestibulů, které nevidomí využívají pomocí vodících holí, jsou nyní ve 32 stanicích pražské metra, ve kterých nejsou přirozené vodící linie. Těmi přirozenými jsou myšleny například sloupy, které oddělují nástupní hrany od zbytku nástupiště. Všechny stanice tak nyní vyhovují požadavkům nevidomých na bezpečné a pohodlné cestování.

„Jsem rád, že díky instalaci vodicích linií v posledních osmi stanicích pražského metra splňují tyto prostory požadavky nevidomých a slabozrakých osob pro jejich bezpečnější cestování. Dlouhodobá spolupráce DPP se SONS (Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých ČR) v oblasti zpřístupnění pražské hromadné dopravy pro zrakově znevýhodněné cestující tímto samozřejmě nekončí, společná snaha o zpříjemňování cestování pražskou MHD těmto osobám bude pokračovat i nadále,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Poslední instalace uvedených umělých vodicích linií probíhala během letošního roku, finanční náklady na realizaci vodicích linií v jedné stanici metra činí přibližně 200 tisíc Kč. Vodicí linie však nejsou jediným orientačním prvkem, nevidomým a slabozrakým pomáhají i akustické orientační majáčky. Ve všech stanicích metra je rovněž nainstalováno zařízení pro dálkovou žádost strojvedoucímu k otevření všech dveří vlaku pro usnadnění nástupu nevidomým a slabozrakým.

Zdroj: praha.cz